Ik wil alleen maar dansen - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Eline Euwe - WaarBenJij.nu Ik wil alleen maar dansen - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Eline Euwe - WaarBenJij.nu

Ik wil alleen maar dansen

Blijf op de hoogte en volg Eline

13 Maart 2014 | Thailand, Koh Tao

Sawadikaaaah !

Met een overhaast vertrek uit Nederland, waar ik binnen twee uur mijn tas nog moest inpakken, mijn spullen moest verhuizen en mijn reisverzekering moest regelen, sprong ik volledig gestrest in het vliegtuig richting Bangkok. Maar ik was weer onderweg. Big Trip Part TWO ! En 16 uur later stond ik met Imke te knuffelen op het vliegveld en gingen we volledig relaxt onze roze taxi in. Deze reed door het oorlogsgebied in Bangkok, waar grote barricades en mensen met kogelvrije vesten aan het protesteren waren. Uhm.. warm welcome to Bangkok? Maar op Koh San Road, wat een soort Stratumseind is voor toeristen, was niks van de protesten te merken. S’ Avonds was de eerste ijskoude douche een feit: welcome home!

Na een paar dagen fish & spa behandelingen, massages en van terrasje naar restaurantje te gaan, besloten we om naar de eilanden in Zuid-Thailand te gaan. Dit relaxte leventje beviel ons wel! We boekten een bus die 12 uur zou duren met diner en airconditioning. Lees: bij binnenkomst kregen we een rol koekjes in onze hand gedrukt en een haperende ventilator moest nog even met de hand aan gejengeld worden. 12 uur was uiteraard 17 uur en we kwamen aan in Phuket. Daar ontmoetten we Kasha, my sister from another mister! Zij had ‘even’ de bus gepakt vanuit Maleïsie en kwam onze bounty eilanden-trip van twee weken versterken. Eindelijk weer samen met mijn partner in crime!

We pakten de bus en gingen richting Patong Beach. Daar aangekomen viel mijn mond open van verbazing. Patong Beach was Salou en Llorret de Mar in één. Overal veel te bruine, dikke getatoeëerde toeristen die in hun bikini in het restaurant zaten. Overal winkeltjes met nep merken, echt: we waren in Turkije beland! Kroegen en discotheken hadden gigantische gebeeldhouwde tijgers, overal neon-verlichting en de meest extravagante ladyboys trippelden rond om mee op de foto te gaan. De enige manier om dit op seksbelustezuip-oord te overleven, was om weer te doen alsof we 16 waren. De nodige ‘buckets’ (emmertjes met sterke drank en rietjes) later, vonden we het een geweldig plan om naar de befaamde pingpongshow te gaan. Ik dacht dat een stel Thaise vrouwen die wat bananen uit hun vasjien zouden schieten, de perfecte afsluiting zou zijn van deze ordinaire avond. Worst mistake ever. Ik bedoel, het was niet alleen de rauwe eieren, of het vijf meter lange touw wat ze eruit haalde. Maar toen ze opeens drie levende schildpadden, 25 sidderaaltjes, MUIZEN en uiteindelijk een KANARIEPIET tevoorschijn toverde, lag mijn mond zo ongeveer op de bar. Echt, ik ben gewoon scarred for life. Mijn leven zal nooit meer hetzelfde zijn. NOOIT!

Ze deed nog een mooie toegift door twee sigaretten met haar punani op te roken en een bierflesje ermee open te maken, waarna wij ietwat verdwaasd buiten stonden. Na een verschrikkelijke kanariepieten-nachtmerrie, hopten we de volgende dag op de 1ste de beste ferry richting Koh Phi Phi. Een klein bounty eiland uit de Pirates of the Caribbean, waar The Beach is opgenomen met Leonardo DiCaprio.

Ook hier is er een groot party gehalte waar mensen elkaar de hele avond proberen te versieren. Het lijkt alsof iedereen in de eerste trede van de piramide van Maslow is blijven steken. It’s only eten, drinken, slapen en seks. Aangezien de verhouding vrouwen/mannen hier 1 op 10 is, hangen de mannen als een soort van werkbijen om de Queen bees heen. ‘’Hi! U have boyfriend?’ uhm.. No? U want Argentina boyfriend?’’ No, I just wanna DANCE!’’

Nu zitten we op Koh Tao, ‘’het schildpaddeneiland’’, waar toeristen komen om hun duikbrevet te halen. Hier is het kleinschaliger en wat meer relaxt. Op het moment is het hier 32 graden, zit ik met mijn voeten in het warme zand dat aanvoelt als poedersuiker en heb ik een raspberry cocktail in mijn hand. Dit is het leven. Verstand op nul. En genieten. En keep an eye out voor overschietende pingpongballen.

Over & uit

XX

  • 13 Maart 2014 - 13:28

    Corry Rovers:

    Eline heel leuk verhaal.
    Veel plezier samen
    Imkes tante corry

  • 13 Maart 2014 - 13:29

    Corry Rovers:

    Eline heel leuk verhaal.
    Veel plezier samen
    Imkes tante corry

  • 13 Maart 2014 - 14:29

    Lili:

    Hey lieve nicht! Hilarisch verslag weer van je, jullie overleven het dus wel. Ik zit hier bij opa & oma dus houd het kort. Dikke zoen van captain Team Zigeuners! X

  • 13 Maart 2014 - 15:29

    Ragna:

    Vind ik leuk!!!

  • 13 Maart 2014 - 20:38

    Bonita:

    Liefke! Ik wil MET jou dansen daaroooo!! Zorg aub dat je lang genoeg blijft om saampjes te keten. Of zorg dat je als de wiedeweerga voor part 3 gaat :) Geniet ervan daar!! Liefs

  • 14 Maart 2014 - 00:04

    Ans:

    Spannend is het daar wel, we kijken uit naar het volgende verslag. Groetjes Ad en Ans

  • 14 Maart 2014 - 10:09

    Vivian:

    Lieve Eline, Heeeeerlijk om weer een reisverslag van je te lezen. Wat een avonturen weer...geniet ervan! Liefs Vivian

  • 14 Maart 2014 - 11:09

    Opa En Oma Van Wissen:

    Allerliefste kleindochter. Weer een prachtig reisverslag, volop belevenissen, maar pas op voor al die vreemde mannen, want als de drank is in de man ( vrouw ) komen er rare dingen van. Leuk dat je Kyra ook weer ontmoet hebt, gaan jullie nu met z'n drietjes verder? Geniet er maar volop van. Bij ons gaat het goed, vanmiddag naar de kapper en vanavond naar een verjaardag.Vorige week is Martin nog hier geweest, was erg gezellig. BOERENKOOL GEGETEN !!!
    Lieve Eline, we wachten op je volgende reisverslag. Knuffels van OPA en OMA

  • 14 Maart 2014 - 16:52

    Petry:

    Super leuk reisverslag weer Eline! Alleen blijft die pingpong show na het lezen van jouw verhaal al in mijn hoofd hangen, als je gedetailleerde beschrijving al zo binnen komt dan wil ik niet weten hoe het met jullie trauma's gesteld is haha ;) Verder klinkt het allemaal helemaal super, lekker weertje - mooie omgeving en cocktails, genieten! x Petry

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Koh Tao

BigTrip Part 2

Zuid-Oost Azië

Recente Reisverslagen:

21 April 2014

Een paasverhaaltje!

02 April 2014

Li La Laos !

13 Maart 2014

Ik wil alleen maar dansen
Eline

Actief sinds 10 Sept. 2013
Verslag gelezen: 683
Totaal aantal bezoekers 15344

Voorgaande reizen:

15 Februari 2014 - 15 Mei 2014

BigTrip Part 2

12 September 2013 - 25 November 2013

BigTrip Part 1

Landen bezocht: